Aszútörkölyös narancslekvárral és édes krémsajttal töltött répatorta

"Tessék mondani jépatojta vaan?! Van!!:-)"

Amióta hallottam a viccet érdekelt, hogy milyen lehet a répatorta, de amit eddig kóstoltam sajnos mind olyan volt, mint a száraz fájdalom, csak lekvárral lehetett megenni, fulladt az ember tőle. Végre sikerült egy bögrés alappiskóta receptet találnom, amit persze szokás szerint kedvemre átalakítottam. Egy ideje keresem az egyik kedvenc pálinkám, a Szóráth féle érlelt aszútörköly méltó párját, azt hiszem megtaláltam! ;-)

Hozzávalók:

1,5 csésze + 2 evőkanál növényi olaj vagy repceolaj

1 csésze kristálycukor

1 csésze barnacukor, vagy nádcukor

6 tojás

1 evőkanál vaníliakivonat, vagy 2 vaníliarúd kikapart belseje

3 és 1/4 csésze finomliszt

1 csapott evőkanál őrölt fahéj

2 teáskanál szódabikarbóna

2 teáskanál só

1 teáskanál sütőpor

1/2 teáskanál őrölt szerecsendió

1 csipet őrölt szegfűszeg (elhagyható)

kb. 1/2 kg apróra reszelt répa

Igény szerint lehet még belekeverni apróra vágott pekándiót, vagy dióféléket, vagy mazsolát. Én kb. 1/2 csésze aszútörkölybe áztatott felaprított aranymazsolát használtam.

Édes krémsajt

2 doboz Philadelphia krémsajt ( 250 g)

1 csésze sótlan szobahőmérsékletű vaj

1 evőkanál vaníliakivonat vagy 2 vaníliarúd kikapart belseje

1/2 teáskanál só

kb. 6 csésze porcukor (lehet több a krém állagától függően)

Aszútörkölyös narancslekvár

Kb. 150-200 g narancslekvár

1 db narancs a díszítéshez

Szóráth féle érlelt aszútörköly pálinka (ízlés szerint, én kb 5 evőkanállal használtam, de lehet több is. Nem kell megijedni, ha kóstolásra és illatra soknak tűnik, a sütiben nem fog uralkodni)

Elkészítés

Piskóta

Melegítsük elő a sütőt 180 C-ra, majd kenjünk ki egy 20 vagy 22 cm átmérőjű tortaformát vajjal, szórjuk ki liszttel. Én egy szív alakú formát használtam nagyjából hasonló mérettel.

Egy edényben habverővel keverjük össze az olajat a kétféle cukrot, amíg a cukor el nem olvad. Adjuk hozzá a tojásokat, a vaníliarúdak kikapart belsejét és keverjük finomra a többi alkotóval.

Egy külön edényben keverjük össze a száraz alkotókat, a lisztet, fahéjat, szódabikarbónát, sót, sütőport szerecsendiót és a szegfűszeget. Adjuk a száraz összetevőket kisebb adagokban a nedvesekhez, majd közepes sebességen keverjük össze, amíg jól el nem keveredtek. Ezután kézzel keverjük hozzá a reszelt répát. Adhatunk hozzá aprított kesudiót, dióféléket, vagy mazsolát, én aszútörkölybe áztatott aprított mazsolát adtam.

Osszuk 3 részre a tésztát. Szerencsés, ha van 3 azonos méretű tortaformánk, de ha nincs, akkor egyenként is kisüthető a 3 tortalap. A piskótát süssük kb. 25-30 percig, majd ha a tűpróbán nem ragad semmi a hústűhöz, akkor fejezzük be a sütést. Süssük ki mindhárom tortalapot, majd hűtsük le.

Krémsajtos krém

Elektromos habverővelkeverjük össze a krémsajtot a vajjal közepes hőmérsékleten kb 1-2 percig, amíg egynemű nem lesz. Adjuk hozzá a vaníliarudak kikapart belsejét a sót, majd folytassuk a keverést. Alacsonyabb fokozaton keverve adagoljuk hozzá bögrénként a porcukrot, majd növeljük a sebességet, amíg el nem elegyednek teljesen. Ha túl puha a krém, akkor adjunk még hozzá cukrot, ha túl kemény, akkor 1-2 teáskanál vizet.

Minden egyes tortalapot kenjük meg lekvárral, majd  a krémsajtos krémmel (filézett narancsszeleteket is rakahatunk rá). A végén az egész tortát vonjuk be a maradék  krémmel (ne túl vastagon), majd a tetejét díszítsük narancsszeletekkel. Míg a krém szobahőmérsékletű, könnyű dolgozni vele, cukrászkéssel könnyen kenhető. A hűtőben 2-3 órát állva a krém megszilárdul, a torta könnyen szeletelhető.

4-5 napig eláll a hűtőben!

Nagyon laktató és kiadós, egyszerre nem lehet sokat enni belőle, de az ember vágyik rá, hogy újra érezze az ízeket. Elég édes, ezért aki nem szereti a túl édes süteményeket, annak más krémet ajánlok. :-)