Villámgyors krémsajttorta szőlőpálinkás eperlekváros öntettel

Az egyik legegyszerűbb süti, amit valaha készítettem, és ráadásul gluténmentes. :-) Kivételesen gyors verzióban készítve Kati barátnőm csodálatos eperlekvárját turbóztam fel Csabi Aletta szőlőpálinkájával.

Hozzávalók:

3 db egész tojás

1 doboz Philadelphia sajtkrém (125 g)

120 g fehércsokoládé

Tálaláshoz eperlekvár, evőkanalanként 1 teáskanál pálinkával (a pálinka lehet muskotályos szőlő, szamóca vagy bármilyen erdei gyümölcs) - sőt a lekvár is választható, szeder vagy bármilyen erdei gyümölcs

Elkészítés:

1. A tojások sárgáját válasszuk el a fehérjétől, a fehérjéket rakjuk hűtőbe. A sütőt melegítsük elő 170 C-ra, fazékban melegítsünk vizet.

2. Gőz felett olvasszuk fel a fehércsokit, majd hűtsük kicsit le. (Én mikróban szoktam felolvasztani edényben, de a fehércsokira nagyon kell figyelni, mert könnyen megég). Keverjük össze habverővel a tojások sárgáját, az olvasztott csokit és a sajtkrémet.

3. Verjük kemény habbá a fehérjéket, majd óvatosan forgassuk bele a masszába. Az egészet öntsük bele egy tortaformába (én 24*10-es szilikon kenyérfomát használtam, így kb. 4 cm magas lett a desszert). Ha nem szilikon formát használunk, akkor sütőpapírral ki kell bélelni betöltés előtt.

4. Helyezzük a formát egy forró vízzel teli magasfalú tepsibe, és rakjuk be a sütőbe kb. 15-20 percre, 170 C-ra. Ha nem barnulna kellemesen világosra a teteje, akkor bekapcsolhatjuk a légkeverést egy kevés időre, de vigyázzunk, mert könnyen színt kap.

5. 15 perc pihenés után kiemelhetjük a formából, majd felszeletelés után a pálinkával ízesített lekvárral tálaljuk.

Jó étvágyat! :-)